Monday, January 28, 2008

Campur2

N3 campur2..bila rasa nak menaip, taip la apa yg nak diabadikan dlm diari maya nih.

Anak kesayangan itu:
- dah berjaya mengingat doa mkn walaupun pelat german masih ketara
- doa bgn tdo masih separuh2, asyik nak sebut doa mkn je..he..he..
- bhs german dia :
amillah=Alhamdulillah, air mako=yakult, apolen=aeroplane, teachet=teacher, wangi=monyi, susu=tusu, nasi=lasik, yg akhir dgn huruf l masih jd loghat perak/kedah buatan lg mcm gol jd goy, mahal=mahai

Ofis:
-bahang ke’bz’an dah mula terasa bila whiteboard dah berjujuk2 tarikh meeting setiap hr

Balik keje skrg dah berjaya terus masuk dpr & masak. Mkn sblm maghrib. Menu mcm biasa, simple ajor. Walaupun kdg2 letih bangat (seharian tecongok dpn pc, atau ke sana ke mari di opis), balik terus bediri prepare bhn2 & masak. Tp bc zikir kuat2, nyanyi2 & bisikkan byk2 ni demi suami & ank techenta. Jgn lupa azam nak jd isteri solehah tau..muahaha. Tp yg pasti lps maghrib, time menonton berita tu aku dah huha huha nguap. Lps stretching mana yg patut (sakit urat weh), beransur la ke bilik tdo. Mendahului Hakimi & abahnya..he.he..

Heran tul tgk abe sampai umah terus on pc, terus ngadap pc, mlm sambung lg. Kdg2 nampak gak muka letih tp boleh lg dia ngadap pc tu. Kdg2 keje ofis tp kebanyakannya hobi dia duk menggodek photoshop selain kira budget dan software2 br yg dia jumpa kat internet. Dlm duk bentang budget tu ada la dia duk cite plan in future, psl umah kalau plan berjaya leh la intai2 semi-d (berangan tak yah bayo kan ;)), thn dpn kalu duit ok leh trade-in kancil aku tuka ngan Saga baru tu..bla..bla..bla.. Aku ia kan aja. Sblm ni pun duk bekenan dgn MyVi, pastu Savvy & mcm2 lg lah. Aku tak menaruh hrpn tinggi bab kata org skdr sdpkan ati je.

Psl umah tu aku leh terima hakikat dah kalau we all still menyewa utk 10thn lg..hak..hak..buat2 gelak jahat. Asal ckp psl umah & kete aku musti ckp 10thn lg. Abe ckp tadelah sampai mcm tu, atleast slh satu htg dah settle. Setakat ni byk lg htg, kete aku,kete hubby, study loan memasing2, personal loan memasing. Abe dah nampak formula beli umah dll secara free..he..he..maksudnya bank yg byr interest bank lain, bkn amik dr duit gj kita. Tp tu amik masa gakla. Yg pasti kami blm sampai ke thp tu. Slow2 dulu lah. Buat masa ni aku hanya menjamu mata tgk kereta/umah dll yg baru2 tu di internet je lah sambil tumpang happy dgr kwn2 yg bkl dpt umah sendiri..huhuhu..Yg pasti aku yakin rezeki itu akan ada cuma masanya blm tiba…

Minggu lps ada kwn abe tumpang kjp sbb dia ada interview kat cheras. Ayah arwah Afiq. Melihat diri dia yg sentiasa senyum dan tenang ketika berbicara, aku tak ‘ter’tanya ttg kisah arwah ank dia. Sementelah dtg utk temuduga, takut mengganggu konsentrasi pulak kan. Tp yg aku selalu perasan dia selalu merenung anak bujang aku tu. Mungkin teringat pd arwah yg tua sethn je dr ank aku. Aku lak yg terover, asyik sebak je bila ingat ank dia sbb duk byg mcm ank sendiri. Hakimi dah ok rasanya kalau bab salam2 dgn org yg dia tak brp kenal ni. Nak la hulur tgn tu time 'pacik' nak balik. Kalau dulu haram takkan salamnye, walaupun aku/tetamu duk suruh.

Hjg minggu lepak kat umah je. Asyik bgn lambat je kalau hjg minggu. Dah bgn tu aku settle hal2 kat tingkat ats dulu, cam basuh kain, lipat bj, kms bilik. Br turun bwh masuk dapur. Rupanya abe keje. Tak breakfast la dia. Aku g opis jap amik brg tetinggal & ngepos surat. Balik t’hr pun aku tak masak sbb pg tu aku goreng nasik simple je. Kul 3 br start masak tp abe tdo lak. Jd mkn mlm la pulak. Sib baik hubby jenih senang nak diet..he..he..masak lambat2 pun ok je ;)

Ahad lak abe kua settle bil2 dll. Balik2 beli ubt tonik hati la pulak. Siap ckp awl2 ubt tu mahal. Ingatkan seratus lebih rupanya 3ratus sebotol. Dia siap beli complete set RM1900 tu! Tp ngenang dia jenih yg konsisten mkn ubt & result fatty liver dia yg naik mendadak tu, aku ok je lah. Kalau aku habih beribu pun blm tentu bejaya habihkan ubt tu..heh..heh..

Pg tu sempatla gulai ayam. T’hr tu aku mkn roti cicah gulai, anak buje lak mkn nasik lg. Mcm biasa dia mkn dgn kuah je. Tenganga pds pun masih cebok lg kuah kari tu. Sampai ke thp kena bg mkn gula nak hilang kan pds tu. Tp nasik nak tambah lg. Sabo jelah. Lyn je lah, kang melalak pulak member nak mkn tp mak tak bg…he..he..Puas tul mkn roti cicah gulai tu. Dah lama tak mkn, sampai berkeping2 roti aku habiskan..he..he..Tingat lak time peknen dulu, roti cicah air sirap sampai separuh plastik habih..muahaha..bila la nak mengulang zaman jd 'pingu' ni ek..eheh.

Pg ni InsyaAllah berjaya posa. Kul 5 bgn goreng nasik. Bersahur sambil tgk AJL yg direkod mlm td..he..he..mamai je rasa bab msk pg2 ni. Kalau bab iron aku suka sket. Mmg dah tak minat jd chef nak wat camne..he..he..

Adik lak ngigau pg ni nak mandi dgn ummi. Aku dah siap pakai bj lak tu. Tp last2 abah gak yg kena siapkan dia sbb kwn aku dtg umah bgtau dia cuti hr ni. Skrg ni bermasalah tul si Hakimi tu time nak mandi pg kalau hr minggu. Hr sekolah pun camtu, meraung2 dlm bilik air. Kalau aku mau hangin dah, tp abe cool je walaupun ank ngader2..

Hmm..tu jelah nak bercerita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...