Wednesday, April 16, 2008

Luahan hati

Terima kasih pada semua sahabat-sahabat yg memahami & bg really2 good advise.

Walaupun pd mulanya cam nak akur jg dgn suggestion abe utk berenti tu, tp stlh di pikir2 aku decide la nak stay sini. Maybe sbb sense of belonging kat UKM ni kuat ditambah br dpt status tetap. Kalau resign pun lg kuat cabaran emosi kot sbb dah sure ada komen2 dr pengkritik tak bertauliah…he..he..Kalau ada org support ok jgk kan. Ni yg support hubby & my dear friend yg sorang tu.

Few days ni mmg emosi sungguh. Asik nangis jek tp time sowang2 la sbb dpn abe ctrl cun..ekekeke..I’m not sure I’m strong enough ke tak bila abe blk nanti but I’ll try my best..mengambil kekuatan Angah, Ana, Oren & kwn2 lain yg pernah pjj. Atleat bila kat ofis aku dah committ dgn dunia kerja. Fokus keje. Bila blk umah je yg senang terbawa2 dgn emosi.

1st person yg aku ngadu Bie lah yg sentiasa jd mangsa..he..he..tq bie sudi lyn sms. Nak call takut sebak lak, dah sebak takleh ckp..ngeh..ngeh..manja nye seorang aku ni… Dah settle bab fenin mikir nak stay ke nak resign emosi tercabar lak dek feedback dr che’ aku. Kdg2 rasa cam selfish je tp aku agak dia tak paham sbnr2nya mslh aku & hubby ni. Nak cite pun susah esp. bab kewangan. Dia nak buat umah, utk aku jgk bila aku dpt balik Kelate nanti. Tp aku takleh nak commit dgn sumber kewangan tu skrg sbb saving aku kena backup kos bila pjj nati. Gj abe makin rendah. Aku dah berazam tanak mintak/pinjam duit dr mak ayah/ family. Pandai2 la manage sendiri kan.

Bab kewangan ni ayah lebih sporting. Sememangnya dialah banker aku..he..he..dah kawin, dah keje pun dia selalu tanya aku kalau nak duit mintakla, dia boleh tlg sket2. Ada gak secret aku dgn dia je bab bg2 duit ni. Kalau che tau musti dia lecture habih tu..he..he.. Che lak takmo ayah manjakan aku sgt..”dia dah keje..dah ada duit la tu..” Masa mula2 kawin mmg selalu ‘rujuk’ che psl kewangan ni tp ayah nasihat takyahla cite semua kat che, pandai2 urus sendiri. Aku tau che amat syg pd aku (ank tunggal nih), Cuma terlebih concern tu membawa kpd kesan2 yg agk negative kalau dilihat dr sdt pandangan lain. Eheh cam komplikated je bunyi nya. Apapun karakter che & ayah yg berlawanan tu membuat aku belajar sesuatu. Esok2 jgn ulang kesilapan yg sama pd ank2 sendiri. Aku selalu gak ada pendapat yg berbeza dgn che ni tp aku akui dia melihat dr perspektif dia sbg ibu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...