Thursday, May 22, 2008

Backdated n3 utk event2 istimewa

Especially dedicated to my beloving son, Nik Abdul Qaiyum Hakimi, Happy 4th Birthday on 9th May 2008. Busy2 kat ofis terlupa lak birthday dia. Few days sblm tu ingat lg. Mcm biasa takde celebrate bagai pun. Birthday present dah bg in advance (beli masa Pesta Buku) hr tu. Abah lak hampir setiap hr beli menan. Jeles Ummi tau..Ummi tak dpt hadiah pun..ngeh..ngeh..

On 16th cikgu tadika wat celebration birthday + hari guru. So mlm sblm tu g la beli kek spiderman kat Billion. Spare kek kecit takut adik ngamuk nak mkn kek besa tu. Mmg sah nak mkn selalu tp pujuk2 mkn kat tadika nanti. Majuk la member. Tak dan pun nak beli hadiah kat cikgi2 dia. Kalut2 + soping dgn abah takleh nak berlama2an deh.

Sempena hari ibu lak, adik bg kad dr tadika. Gitulah stail dia color. Main gores je, nak cpt siap.

Ni pulak tak sempat nak color dah. Tetiba kat dlm ada lukisan ultraman & dinasor...kekeke..yg itam2 tu mata dia. Ada kaitan dgn hari ibu tak. Ada tau sbb ada mama ultraman, mama dinasor. Sakanla explanation nye. Layan je la...he..he..

Abah lak mms Selamat Hari Ibu

Oh, ya. Ttg pertandingan jejak maklumat kat PTSL hr tu, KIK KISKA menang. Aku pun telebih excited trn awl masa acara penyampaian hadiah tu. Staf2 dah agak nak menang sbb dorang 1st yg siap htr jwpn. Berlari2an katanya cari buku. Seronok la dorang.

Jumaat last week lak sempat meronggeng cuci mata kat WARTA. Last2 terbeli kain princess of Persia. Sib baik tetap iman beli selai je. Kain plg mahal la beli setakat bbrp thn ni kot..tgk2 dlm website lg murah. Tataula jenih lain ke tak. Best lak leh kua release tensen walaupun tau buku byk nak due. Selalu rehat hr Jumaat merap kat ofis je. Sudahnya Ahad kena dtg cover kije sbb Selasa ada Bengkel kat ESSET. Duk bergilr dgn abg. Sabtu dia keje part time, Ahad aku dtg opis, Senin lak dia g keje part time lg. Semenjak 2 menjak 3 menjak ni rajin lak abe beli nasik kat lua. Kalau dia dah mkn dia beli utk aku je. Mudah2an spt kata Angah bila berjauhan nanti mengajar kita semakin romantic..he..he..

Selasa tu Kusus Amalan Seragam ttg teknik jwb telefon, berurusan dgn pelanggan dll. Siap kena belakon tu. Aku tak suka sgt role play ni tp dek rkn2 yg sporting belaka jd seronok lak. Aku mcm biasa alah kalau duk dpn org ramai, musti nervous. Nampak tgn aku keta sampai lupa skrip skjp..ekekeke..sib baik ahli group yg lain ada bkt jd pelakon spontan. Berbaloi la gak sbb dpt no. 1 & 2 dr undian rakan2 satu bengkel. Dpt cekelat ni. Last2 sume org dpt cekelat.

Isi dah habih separuh. Anak teruna la sonot dpt cekelat

Masa bengkel tu, staf JPA ada kusus psikologi kerja. So ada la booth buku, mjlh. Terpaut kat buku ni :

Tujuan beli ni sbb nak refresh balik cinta dalam rumahtangga ni ;) Very2 sweet sbb design & color dia (putih, purple dgn bunga2 kecik) & bhs2 yg sgt puitis. Aku sampai mengalir air mata dek menghayati bait2 indah yg dikarang tu. Maklumla bc tgh zon pms ni asyik nak tangkap leleh je. Berdasarkan kisah sebenar lak tu. Byk beri kesedaran pd aku. Ada doa2 yg sgt elok diamalkan. Btl2 tersentuh sbb stgh2 cite tu lebih krg sama dgn kisah hidup aku. Khatam buku tu mlm tu gak. Nanti aku share di n3 lain ya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...