Tuesday, July 29, 2008

Cerita biasa

Jumaat lps adik ke tadika. Nasib baik tak meragam nak duk dgn abah. Duk pujuk2 abah ada keje. Tu pun kemain becinta masa besiap. Nyaris2 aku nak tinggal je rasa. Grrr! Lps htr dia, blk amik abah then ke ofis. Abe nak guna kete sbb nak ke bandar settle bil2.

Kul 10lebih ke Putrajaya nak survey uniform batik kat KAMDAR. Sblm tu sempat singgah BIMB, aku nak amik geran kete. Survey2 baju batik lelaki tu tak bekenan la pulak. Corak batik sutera gak yg lawo. Nak ke Nilai 3 dah tak sempat. Bos nak balik masak. So aku pun blk umah gak.

Abe blm blk dr Kjg. Suh dia amik adk sblm g solat Jumaat takut nanti time dia tdo dkt kul 2 tu. Sepetang kat umah tu adk pakai pampers pulak sbb dah tekucil bbrp kali. Abe ckp dah habih kain nak lap..he..he..mmg kalu dia ckp nak kencing tu kena cpt2 bwk g toilet. Ada sekali member tekucil dpn pintu toilet. Tp ummi ctrl je la, tak marah pun (sepatutnya takleh marah pun), takut dia kecit ati,kang tetiba nak pakai diaper balik.

Sabtu ke masjid kjg gunting rambut adik. Lps tu ke tesco. Mmg tiap2 minggu ke sana. Abe nak habihkan voucher RM50. Adik dah pesan sakan nak mainan. Dptla sebaldi kecit blok. Skrg member tgh rajin design mcm2 dgn blok tu.

Ptg tu ex-opismate abe dtg. Aku siap tetdo menunggu. Dmm nak dtg balik sbb sakit2 tekak dah. Mlm tu htr abe ke hentian kjg. Sib baik tak tesilap jln lg. Mmg fail ler drive mlm2 ni. Rabun daa.. Sampai umah mcm biasa tgk cd baru.

Ahad tu aku dmm lg tp larat la jgk nak msk sikit2. Nak kua mmg surrender sampai pintu umah & pagar pun bermangga dr pg sampai mlm. Jiran selang 2 umah ajak mkn kenduri tp aku tak g. Berselimut dpn tb je seharian. Adik pun asyik ckp sejuk. Siap pakai stoking, berselimut gak. Risau lak tejangkit sakit tekak aku ni. Tambah tadika dia bdk2 ramai kena chicken pox. Mintak jauh la dr tekena anak aku lak. Ditambah dgn keadaan aku mcm ni skrg ni, risau lak.

Semalam dtg opis, kul 10lebih kua beli mknn & singgah klinik. Dpt mc lg 2hr sbb tekak merah. Dr bg antibiotic yg plg kuat lak..huhuhu. Suh byk2 rehat, jg mkn. Tp degil nak mai opis jgk. Byk benda nak settle sblm cuti lusa nih. Next week ada program lak. Ptg tu beli sijil kat pro & ke hulu ke hilir settle kan benda2 utk program tu. Blk dr tadika adk nak g tpt biasa, petronas, nak beli air soya. Kemain ingat air soya dia dah habih.

Dek degil tak blk rehat kat umah mlm td menderita dmm. Sambung pg ni lg. Tp gagah jgk attend kusus. Psl web design. Dek minat & dah lama apply, rugi lak kalu tak dtg. Dtg2 boleh terus breakfast tp sbb dah pekena roti & madu segelas rasa kenyang lg. Rupa2nya lps tu kelas 3jam straight. Hambik kau! Nak masuk angin perut nih. Duk menahan sejuk air cond lg. Lps mkn t'hr masuk opis sbb rehat pjg. Menggigil2 br nak mkn ubt dmm dll. Huhuhu..rasa nak blk tdo jer..mlm ni kena dtg lg, ada program EJ inforace. Nak kena hangkut ank aku sekali. Aci dok kalu ngelat guna mc tu. Dahla bengkel dulu pun mc gak. Asyik mc senin selasa je..mcm ngelat nak keje je kan..ngeh..ngeh..tp sbg pekerja berdedikasi aku ttp dtg jgk..isk..isk..

Esok mlm aku nok blk kg..hoyeh! Tak saba nyer...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...