Monday, August 25, 2008

Si Abdul Qaiyum Hakimi

Minggu lps aku register kan Hakimi utk pertandingan mewarna, acara tahunan kempen membaca + merdeka ni. Colour bendera cam thn lps. Cuak jgk dia nak involve ke tak tp tawakkal je la..he..he..member dah excited. Kebetulan abah beli crayon. Duk menunggu hr la nak g colour bendera. Sampai tanak g beli nsk dek nak g tpt colour bendera sesangat pg Sabtu tu. Dah siap nak kua aku lupa nak amik colour dia tp dia yg excited tu siap bwk colour dia.

Bila sampai je member dah nyorok2 blkg aku ms nak amik token di meja pendaftaran.Malu amat wei! Bila masuk tpt mewarna tu dah ramai dgn parents, ajk & rakan2 sebaya, kakak abang. Dah tanak masuk, nak baliik..siap besila kat lantai lak tu. Pujuk2 nak g amik kertas mewarna bgn la kjp. Pastu muka cam dah nak nangis. Nak balik..nak balik..nak tdo..

Aiseh! Pujuk2 kua bilik sat. Takmo mewarna dah. Bwk masuk opis aku. Bbrp minit jgk duk pujuk ttp takmo mewarna jgk. Nak balik, dia ngantuk nak tdo. Pastu ada bdk marah dia la. Nak tgk mickey mouse la..heee..mcm2 la pulak alasan dia. Nak colour bilik mak je tp bila aku nak g amik lukisan tu tanak pulak. Sudahnya balik je la.. Tak kose aku nak mujuk lelebih kang meraung tak hengat kat dlm tu.Dia mmg fobia org ramai2 & bising ni. Doa2 akn hilang sifat tu sdkt demi sdkt seiring dgn usia dia. Mmmg aku kena usaha jgk utk build self-esteem & self-confident dia tu. Tp sbb jrg kua, so dia lebih comfortable dgn surrounding yg dah biasa bg dia, rumah & tadika.

Lps tu,balik umah lepak tgk tb je la.

Semalam keje shift. Goreng mee je utk breakfast. Lunch abah msk lah. Aku tak balik pun rehat tu. Letih nak ke hulu ke hilir walaupun dkt je. Ptg2 masak tomyam..yum..yum..dah lama tak msk tomyam. Dihirup2 kuah tu. Pg ni pun sahur dgn kuah tomyam..he..he..bhn2 ada lg. Leh buat lg.

Ingatkan hjg bln nak posa dah ni takde kusus dah. Rupanya esok lusa ada lg kusus pengkatalogan lanjutan 2. Kat dlm ptsl ni je.Join je lah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...