Wednesday, October 29, 2008

Update

Minggu lps kat opis byk benda mengejut2 sajer. TNCA nak dtg tgk library, meeting QIT Teknikal psl jamuan raya, psl SKT nak guna system kemasukan yg br. Yg lebih2 bz bos2 ler. Kita kat bwh ni kena tempias2 je..he..he..

Ptg Khamis tu bergegas ke DECTAR dgn senior. Sib baik dia dah biasa. Aku ngikut je. Selalunya setiap gugusan kena jg station utk jamuan raya tu. PTSL under Gugusan Perkhidmatan, bergabung dgn JPP, JPPel (bhgn pelajar) & satu tak ingatlah nama penuh dia. So tugasnya just tgk2 org mkn, kalau ada yg tak cukup tlg inform caterer. So ptg tu bergegasla nak kena siapkan menu & beli kuih raya. Masuk ofis, then sblm blk senior nak g jenguk lg, caterer & rkn2 jbtn lain dah settlekan hiasan ke tak tp aku dah surrender..mengah mek..kenalin pun ado.

So besok pg2 ke dectar menampal menu. Lawa gak hiasannya tp syg mek lupa nak bwk kamera. Ada kamera kwn2, nak kena mintak gambo ni :) Lamanya nak tunggu pro-canselor dtg. Sempatla cuci mata tgk artis kebudayaan ukm ni..heh..heh..beza la dgn culture UIA. Yg tu la sygnya bila berada di luar UIA kan..dah krg sket Islamic culture tu.

Ms pro canselor dtg aku nyorok2 kat blkg..he..he..tak reti aku nak berbudi bahasa dgn org besau2 ni. Dia wat sesi lwtn ke setiap station. Menu utama station kami lemang, rendang, roti jala + mee, kuey tiaw goreng, mihun Singapore, soto, buah2 & kuih raya. Seronok jgk involve ni tp yg sedih tak dpt mkn sakan..huhuhu..Tak kose la mek nak beratur pjg @ berebut2 nak mkn. Dgr2 ada nsk dagang, laksa johor yg sdp tp tak merasa la..by the time g ronda station lain sume dah licin. Station kami lak telebih awl start mkn. Bila habih doa je caterer terus bkk penutup mknn tu. Apalagi sume serbu je la. Sblm tu pun dah ramai yg duduk2 tak masuk dewan. Kami yg bertugas ni tunggu org reda br g amik mknn. Amik air je dulu. Perut dah lpr walaupun dah pekena sepinggan nsk goreng kat umah..he..he..Kesimpulannya nak mkn puas2 kena beli la @ g open house yg takde org ramai bangat..he..he..be’round’2 mkn pun takpe. Lg kesian tgk mak2 buyung yg dah sarat beratur nak amik mknn. Ms tu sume pakat jg perut sendiri je kot..heh..he..kalau aku mmg tak sanggup nak susah2 semata2 nak mkn. Ada rejeki mkn kat lain lah kan.

Ms rehat Jumaat tu aku & ofismate yg muda2 kua window shopping kat billion & susuibu. Aku je yg umonya berangka 3 kat dpn. Yg lain2 masih 20-an. Feel young sket ;) Dptla bantal sepasang, cdgnya utk sendal blkg kat ofis & dlm kete. Tp tak sesuai utk seat kete so bwk blk umah je. Hakimi dah book awl2, so jd la bantal peluk dia. Mcm biasa kalau ada benda br musti bwk tdo punyalah. Tak kira menan ke, colour ke even selipar baru..ngeh..ngeh..ngeh..Cdg nak beli belly belt tp stok habis lak, so beli la buku Panduan penyusuan susu ibu bg ibu bekerjaya. Overexcited nak breastfeeding nanti. Tiap2 hr survey pam susu & sewaktu dgnnya sampai tdo pun mimpi breastfeed baby..he..he..Doa2 semangat tak luntur la sok2.

Ahad
ada jemputan open house. Aku g umah ofismate & abe g umah kwn dia. Tak dpt nak g sesame sbb Hakimi wat peel nak memerap kat umah je. Dia dmm sbb tekak merah lg.So tahap kemengadaan dia tu ada lebih sket :P

Hr Senin wat laksa penang. Pg2 lg breakfast dgn laksa..he..he..Lps tu acara menyapu sakan dr bilik ats sampai ke ruang tamu & mop. Lama dah tak sapu beria. Lps tu basuh tikar lak. Kalau dah semangat tu tak ingat penat dah. Tp hati2 lah jgk.

Ptg tu acara rehat sajer. Sakit jgk urat mek ni..he..he..sib baik sbb smlm keje mlm. So pg tu buleh lepak2. Ingat nak kua tp selalu tak jd punyalah. Mendobi jer. Siap2 kan lauk utk dinner abe & Hakimi. Aku bwk bekal, tak blk rehat maghrib tu sbb mesti mengah nak rush masuk balik kul 8 tu. Sunyi gak kat ofis maghrib tu. Aku bkk sume lampu2 bg terang. Takut jgk..he..he..dolu2 katanya ada gak misteri2 nusantara kat bhgn aku ni. Aku pulun la duk bc doa2 mintak jauh2 setan2 yg nak mengacau.

Pg ni
Hakimi sakit perut lg. Dah merengek tanak g sekolah. Temperature aku dah naik dah tp cuba ctrl tanak jd tarzan pg2. Pujuk dgn menan br nak bangun tp mandi, pakai baju sambil nangis tanak g sekolah. Alahai anak jate kesayangan..Tp lps aku siap2 nak kua, mood dia bertukar ok pulak. Siap nyanyi2 riang. Hmm..cpt btl tuka tune..sajer nak uji ummi la nih. Sib baik tak lewat sgt sampai ofis.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...