Thursday, December 4, 2008

Sedih, gembira

1/12
Sedih krn ‘urusan’ di bumi kelahiran Oktober lalu gagal lg…walaupun kalau dpt sbnrnya aku jgk sedih utk tinggalkan apa yg aku dpt skrg ni sbb rasa kat sini aku jumpa apa yg aku cari dlm kerjaya sbg pustakawan. Specialize dlm Islamic collection, dpt bos merangkap kwn yg amat baik, ofismate yg lain pun sume baik2, peluang utk attend kursus dll. pun lebih mudah berbanding dulu. Takpelah…walaupun airmata bergenang jg. Dah tertulis bkn rezeki aku lg…Kepada che & ayah, maaf dipinta krn utk kesekian kalinya aku gagal lg (mood jiwang la pulak..). Lps ni bolehla fokus sket. Sblm ni asyik tertunggu2 status aku ni. Tp kalau ada peluang lg, haruskah aku mencuba lagi???....

Ttg berita 4 org kakitangan perpustakaan awam kelantan yg meninggal dunia tu, 2 drpdnya aku cam sewaktu berurusan kat situ dulu. Dan yg plg mengharukan masih terbayang masa duk ckp2 dgn arwah Nik Farah Suhaniz. Nervous sgt katanya sbb panel ramai, dlm 7 org kalau tak silap. Sorang drpd staf situ jgk katanya blk dr wCOMLIS yg aku attend last week. Takut terasa walaupun kematian itu suatu yg pasti tp kehilangan secara mengejut (accident) mcm tu pasti lebih terasa pd insan2 yg kehilangan berbanding yg dah lama sakitkan…Semoga semua arwah ditempatkan bersama para solihin.

2 hr melayan blues. Sedih lg ditambah dgn rasa penat & lenguh2, perut yg semakin ketat & mengembang rasanya lg lah membuatkan mood ni tak ok. Terus nak baca buku La Tahzan tp mlm2 blm sempat amik buku dah zzzz.. Bila melayan sgt emosi yg k.o tu bwk kesan kat fizikal lak. Rasa lemah, lemau, nak dmm & mcm2 lg lah. Tu yg penting kwl emosi kan sbb stress, kesedihan akn sbbkan fizikal kita jd lemah & sakit.

3/12Tp hr ni sedih tu terubat. Pg g checkup. Abe takmo masuk lg sbb segan dgn dr sbb tak g open house dia..heh..heh..takut dr tu bising dia kata. Sanggup tunggu lua klinik tu :P. G pg2 org tak ramai so skjp lah, dpt giliran no.2. Naik 3.5kg dr kata tp tak brp yakin lak sbb kalau pembantu dia yg bc mcm tolak 2kg dr yg nampak kat penimbang tu. He..he..tanak ngaku mkn byk la pulak. Tp perut mmg rasa mengembang dahla. Bj kurung pun dah makin sendat. Happy sbb dr scan katanya 90% bb girl :) . Tp takleh over happy sbb confirm bila dah kua nanti..he..he..kdg2 imej tak betul kan. Tp ye jgk kot girl (benornya ummi nak sgt bbgirl..ekekeke) sbb gaya kicking dia tu cam malu2 & sopan la sket banding abg Hakimi dulu. Abg Hakimi dulu aktif bebenor main bola dlm perut ummi. Ni ada time2 dia la yg aktif tu. Nampak mulut dia bukak tutup (dr kata nak mkn apa tu :)), erm, cutenyer! Tak saba ummi nak menatap wajah bb ni. Tp uri rendah sket. Doa2 dpt naik sblm besalin. Dulu pun camtu gak, dah 8bln br naik. Mmg gerun kalau uri kat bwh nih, takut kena operate. Doa2 normal cam dulu.

Hr ni ke ofis dihtr & dijemput. Kete abe kena bekki, so dia pinjam kete aku sbb nak ke ofis br. Lps raya nanti kije kat Bandar tasik sltn pulak. Dkt la sket banding Summit tu. Mnyk + tol sblm ni boleh capai RM700 sebln…huhuhu..Company br ni gj murah sket tp pdnla dgn kos mnyk tu kot. Bab duit jgk buat aku sedih la jgk. Kete abe kena overhaul bagai + lain2 yg perlu dituka cecah RM4K katanya..huwaaa..tak nak bekki takut memudaratkan journey nak blk kg nanti, takut rosak tgh jln ke hapa. Ya Allah, murahkan lah rezeki kami ank brnk ni. Dgn yuran tadika Hakimi & preparation utk next bb, rasa semput sungguh mikir bab duit nih. Tp pujuk2 ati ada lg org yg lebih susah. Tak ckp mkn minum, takleh nak sekolahkan ank2. Atleast kami ckp mkn minum. Semput2 pun boleh lg gali lbg tutup lubang..huhuhu..Time tedesak ni mmg guna kad htg lah nampaknya. Dividen ASB nanti byr kad htg jelah gayanya. Yg buat bekki kete aku dulupun blm byr lg. Bln nih mmg takdak saving langsung. Aku & abe usaha jgk utk korban raya nanti. Doa2 adalah keberkatan dr ibadah korban tu.

InsyaAllah akn blk kg pg sabtu. Esok ptg nak off :) Cdg nak g amik/beli bj raya. Yg tempah kat unikeb dulu tkg jahit tu nak siapkan. Bulehla pakai raya kalu muat lg. Nak kena spare jubah br kot. Abe lak gj maybe msk hr ni. Siyan dia gj lambat masuk.

Sempena Aidil Adha yg bakal menjelang, aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha & selamat menunaikan ibadah korban :) Maaf zahir batin. Kpd yg blk kg semoga selamat sampai.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...