Friday, March 13, 2015

Bekerja dan berniaga : panduan kejayaan untuk suri (I)

Teks : Zaleha Mustapha
Gambar : Koleksi Peribadi

Assalamu'alaikum & Salam kebahagiaan,
Allahumma salli 'ala sayyidina Muhammad.

Nota di FB:
Alhamdulillah,
Naskhah ini sudah sampai ke tangan saya Puan Azura Abdullah.
Mula baca dalam kereta sewaktu balik kerja.
.
Sudah 2 hari buat hobi baru, membaca sambil memandu kerana "jem" dalam UKM hampir setengah jam
Sudah bosan berkaraoke setiap hari.
.
Sambung baca di taman sambil teman anak bermain.
Bahagia berimpian
.
Selpi sekeping, cik kak Adnin nak enteprem juga

‪#‎sukabaca‬
Si dia di sebelah yang menjadi "why factor" impian WAHM saya 6 tahun yang lalu …

Terimbau semasa mula-mula terdetik "Saya ingin bekerja dari rumah ..." - ia bermula semasa Adnin dilahirkan. Saya sudah bersedia untuk menyusukan dia sehingga 2 tahun. Hari pertama menghantarnya ke taska setelah kembali bekerja, air mata saya bercucuran. Niat asal hendak singgah sekejap di ofis terpaksa dibatalkan (Adnin dihnatar seminggu sebelum saya masuk kerja untuk membiasakan rutin baru khususnya penyediaan susu perahan).

Dari detik itu, hasrat untuk bekerja di rumah tidak pernah padam. Saya pernah menyuarakan kepada suami tetapi belum dapat lampu hijau. Saya kongsikan di entri yang lain berkenaan persediaan saya untuk mencapai impian ini dan ulasan buku Bekerja & Berniaga di atas ya :)

*sudah perlu bersiap untuk bekerja di luar rumah. Alhamdulillah 'ala kulli hal. Selamat berjuang untuk diri saya dan ibu-ibu semua.

 
Sharing with ♥


 Zaleha Mustapha
Kaunselor Laktasi

 ------------------------------------
Inginkan konsultasi penyusuan susu ibu PERCUMA?
Maklumkan persoalan ibu di sini >>>  Borang Konsultasi Susu Ibu

 
Mahukah ibu-ibu memiliki baju menyusu Muslimah yang membantu ibu-ibu menyusu dengan mudah, anggun bergaya?
Klik di sini >>> ClothDNZ

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...